Jobban főzünk, mint anyánk, jobban iszunk, mint apánk.
Jobban főzünk, mint anyánk, jobban iszunk, mint apánk.

Tudósok szerint nyugodtan ehetsz burgert és sült krumplit edzés után

Illustration for article titled Tudósok szerint nyugodtan ehetsz burgert és sült krumplit edzés után

Tudósok írták le, tehát igaz: kis adag gyorsétel ugyanannyira hasznos edzés utáni étkezés lehet, mint a drága étrendkiegészítők vagy sportitalok.

Advertisement

A montanai egyetem kutatói azt vizsgálták, hogy gyengébben teljesítenek-e azok a sportolók, akik két edzés közötti időszakban nem izotóniás sportitalokat meg spéci szénhidrát-szeleteket fogyasztanak, hanem hamburgert, sült krumplit, meg - valamiért - tócsnit.

Advertisement


Az jött ki, hogy nem teljesítenek gyengébben.

Ez egyébként amilyen jól hangzik, annyira nem meglepő. Nem vagyok montanai professzor, de nagyjából ennyit tudok:

1) Edzés közben kiürülnek a szervezet glikogénraktárai (a glikogén gyorsan mobilizálható energiát biztosító szénhidrát), ezeket fontos mielőbb feltölteni. Az edzés utáni egyszerűszénhidrát-bevitel a regeneráció mellett a fehérjeszintézist, tehát az izomtömeg-növelést is segíti.

Advertisement

2) A gyorskaják tele vannak egyszerű szénhidrátokkal.

Szóval ha Montanában a tesztalanyok nem tripla sajtburgert toltak nagyhasábbal, nagy kólával, hanem ügyeltek a legfeljebb 1 g szénhidrát/testsúlykilogramm bevitelére, akkor máris nincs itt semmi látnivaló.

Advertisement

Legfeljebb az, hogy nincs értelme sokat költeni étrendkiegészítőkre.

Share This Story

Get our newsletter