Tudósok írták le, tehát igaz: kis adag gyorsétel ugyanannyira hasznos edzés utáni étkezés lehet, mint a drága étrendkiegészítők vagy sportitalok.

A montanai egyetem kutatói azt vizsgálták, hogy gyengébben teljesítenek-e azok a sportolók, akik két edzés közötti időszakban nem izotóniás sportitalokat meg spéci szénhidrát-szeleteket fogyasztanak, hanem hamburgert, sült krumplit, meg - valamiért - tócsnit.


Az jött ki, hogy nem teljesítenek gyengébben.

Ez egyébként amilyen jól hangzik, annyira nem meglepő. Nem vagyok montanai professzor, de nagyjából ennyit tudok:

Advertisement

1) Edzés közben kiürülnek a szervezet glikogénraktárai (a glikogén gyorsan mobilizálható energiát biztosító szénhidrát), ezeket fontos mielőbb feltölteni. Az edzés utáni egyszerűszénhidrát-bevitel a regeneráció mellett a fehérjeszintézist, tehát az izomtömeg-növelést is segíti.

2) A gyorskaják tele vannak egyszerű szénhidrátokkal.

Szóval ha Montanában a tesztalanyok nem tripla sajtburgert toltak nagyhasábbal, nagy kólával, hanem ügyeltek a legfeljebb 1 g szénhidrát/testsúlykilogramm bevitelére, akkor máris nincs itt semmi látnivaló.

Legfeljebb az, hogy nincs értelme sokat költeni étrendkiegészítőkre.