Amikor az autókereskedő kétszemélyes vacsorát ajánlott a parkolójában megsérült autó tulajdonosának, nem gondolt arra, hogy a szomorú ember a L’Atelier de Joël Robuchonba megy vigasztalódni.

Siobhan Yap, a Naiv Ügyfél nem kérdezett vissza, hogy van-e határa az autókereskedő nagylelkűségének, úgyhogy gyorsan asztalt foglalt a Michelin-csillagos L’Atelier-ben. Ms. Yap nagyon rendes lehet, mert anyukáját látta vendégül az ajándék vacsorán. Amit bizonyára vidám hangulatban költöttek el, hiszen valahogy elfogyott négy pohár pezsgő, két palack bor, hat koktél és egy kupica gin (miért csak egy???).

Advertisement

A BBC értesülése szerint Ms. Yap és édesanyja a degusztációs menü helyett a gourmet tapas választékból szemezgettek, többek között fekete szarvasgombát libamájjal, Szent Jakab-kagylót kumquattal, póréhagymával és sologne-i kaviárral, valamint rizottót kagylóval, tengerialga-vajjal és bébitintahallal.

Az autókereskedő véleménye szerint Ms. Yap túlköltekezett, ezért a számla felét vállalnák csak át. Ms. Yap szerint az összeg arányos a neki okozott kellemetlenséggel, másrészt senki nem jelezte, hogy nem költhet akármennyit.

Az ügyben szintén megszólaló William Hanson etikettszakértő szerint az autókereskedőnek valóban előre kellett volna összeghatárt jeleznie, és utólag inkább fizesse ki a teljes számlát. Hanson ugyanakkor azt is hozzátette, hogy más pénzén talán nem illik ennyit inni.